sobota, 6 lutego 2010

Ciasteczka waniliowe i TOFUshake ryżowy bananowo-czekoladowy


Oczywiscie jak przystalo na piekarnikoholika, po skonczonych examach, musialam ulec swym pasjom. Upiekłam łącznie 7 rodzajow ciasteczek i bułeczki z suszonymi pomidorami . W planach jeszcze tort, bo zbliża się okazja;] Ktoś chętny na ciastka? Mam ich mega dużo i już nie mogę patrzeć na słodkie.

Pożyczyłam książkę Vegan Cookies Invade Your Cookie Jar i probuję ile się da. Ciasteczka widoczne na zdjęciu powyżej to przerobiony przepis na Chocolate Chip Cookies, z tą zmianą, że zamiast niedostępnych u nas wegańskich chocolate chips (nie topią się podczas pieczenia i zachowują fajny kształt) wykorzystałam żurawinę , a parę dni później nerkowce.

Przepis na 24 ciasteczka (nieznacznie go pomodyfikowałam)

1/2 szkl. cukru trzcinowego
2/3 szkl. oleju rzepakowego (albo innego o neutralnym smaku)
1/4 szkl. mleka migdałowego d.i.y.
1 łyżka mąki kukurydzianej
2 łyżki esencji waniliowej
1,5 szkl. mąki pszennej typ 650
1/2 lyżeczki sody
szczypta soli
3/4 szkl. żurawin lub nerkowców

Rozgrzej piekarnik do 180 st. W tym czasie w misce rozmieszaj porządnie widelcem cukier, olej , mleko i mąkę kukurydzianą, aż mieszanina osiągnie konsystencje przypominającą gładki karmel. Dodaj esencję waniliową i mieszaj jeszcze przez chwilę, a następnie wsyp szklankę mąki, sól i sodę. Jak wszystko się ładnie połączy to dodaj pozostałą mąkę i żurawinę/nerkowce.

Formuj w dłoniach kulki wielkości orzecha włoskiego i układaj je na natłuszczonej lub wyłożonej papierem do pieczenia blaszce. Spłaszcz wszystkie przy pomocy szklanki i piecz przez 8-10 minut, aż zarumienią się brzegi.

Gotowe!

***

Wyhaczyłam dobry, używany blender na allegro i wszelkie zmiksowane potrawy wracają do łask ;] Ten gęsty shake , dzięki tofu, stanowi bardzo sycący napój, który zapcha Wasze żołądki na dobrych kilka godzin. Podobny przepis pojawił się też niedawno u Madzi , a ja ostatnio tofu dodaję do wszelkich śniadaniowych smoothies czy koktajli . Kombinujcie do woli!

1 banan
pół szkl. mleka ryżowego czekoladowego (wyhaczylam karton na promocji w moim ulubionym sklepie ze zdrowym żarłem)
1/4 kostki tofu naturalnego
preparowany ryż - opcjonalnie

Zmiksować i pić!

***
I na koniec - rzecz zamieszczona przez Justynę, która sprawiła, że poryczałam się ze śmiechu. Kocham ten song !


4 komentarze:

Aneta pisze...

Właśnie szukałam jakiegoś przepisu na ciastka ;)
A.

Dziwnograj pisze...

Ale tu pyszności :))) Ciasteczek nigdy nie za mało. Świetnie nadają się na każdą okazję, szczególnie na zimowe wieczory. A shake musiał być pyszny, wypiłabym taki na ciepło.

Hello Morning pisze...

Agata!!! Weź się podziel tymi ciastkami, bo ja się wybieram w poszukiwanie straconych kilogramów :)

Anonimowy pisze...

a te ciastka są miekkie czy twarde ? bo szukam jakis weganskich ale miekkich bo wszystkie ktore do tej pory robilam wychodzily twarde :/