piątek, 16 października 2009

Krem dyniowo - pomidorowy z mlekiem kokosowym


Przepis zapowiedziany w poprzednim poscie. Jestem już trochę znudzona standardowymi wersjami zupy dyniowej, toteż wpadłam na taki miks.

Użyłam resztek od produkcji soku dyniowego i marchwiowego, więc cieżko mi określić ile składników nieresztkowych potrzeba , aby przyrzadzic tą zupę. Proporcje podaje zatem tak na oko :)

2 szkl. dyni , pokrojonej w kostkę
3 marchewki, pokrojone w kostkę
2 duże ziemniaki, pokrojone w kostkę
kawałek selera i pora
1 puszka pomidorów krojonych
przyprawy : liść laurowy, ziele angielskie, chilli, garam masala, pieprz czarny, papryka słodka, świeża pietruszka lub kolendra
2 ząbki czosnku, drobno posiekane
1 mała cebulka, drobno posiekana
olej

Zagotować około litra wody w garnku . Dodać liść laurowy, ziele angielskie, ziemniaki, marchew, por i seler. Całość gotować przez 10 minut, po tym czasie dodać dynię i pomidory. Gotować aż warzywa zmiękną, po czym wyciągnąć liście laurowe oraz kulki ziela angielskiego.
Na patelni zeszklić cebulę i czosnek , dodać do nich chilii, masalę, pieprz i paprykę słodką. Przelać do zupy, dodać pietruszkę lub kolendrę. Zmiksować blenderem na gładką masę.

Nalać do miseczek i udekorować strużkami mleka kokosowego, ewentualnie posypać płatkami suszonej papryki. U mnie to średnio wygląda, gdyż kupiłam mleko niskotłuszczowe, bo było w promocji :) Ale jeśli kupicie normalne gęste mleko kokosowe to efekt będzie zadowalający.

1 komentarz:

margot pisze...

chyba skorzystam z pomysłu na ta zupę