poniedziałek, 4 października 2010

Oswajamy tofu ! Ekspresowy sos czosnkowy


Z przyjemnością dołączam się do tej akcji kulinarnej, zainicjowanej przez Wegetariankę . Generalnie dla spragnionych propozycji dań z tofu proponuje kliknąć tutaj, bowiem na tym blogu znajdziecie ich mnóstwo (nazwa zobowiązuje):) . Jeśli ktoś jest chętny, zostało mi jeszcze kilka bookletów TOFUinwazja .
Niemniej jednak dziwię się, że nie pojawił się jeszcze przepis na sos czosnkowy z tofu. To idealna propozycja dla osób , które dopiero zaczynają . Możecie go zastosować wszędzie tam, gdzie stosuje się tradycyjny sos czosnkowy. My przyrządziliśmy sobie mistrzowską wegańską pizzę i całość komponowała się idealnie. Łapcie przepis! Na jego bazie możecie przygotować wegańską wersję sosu tzatziki lub Tysiąc Wysp.



Składniki:
  • 1/2 kostki tofu naturalnego (miałam takie 180 g)
  • 3 ząbki czosnku
  • 3 lyżki oleju
  • sól i pieprz do smaku
  • woda

Całość miksujemy aż do uzyskania gładkiej pasty, a następnie dolewamy tyle wody, aby uzyskać konsystencję pożądaną , czyli w moim wypadku śmietanopodobną . Voila!

2 komentarze:

wegetarinka pisze...

Piękne dzięki za przyłączenie się :)
Mam też prośbę, by linki z konkretnymi propozycjami wrzucać do notki z zaproszeniem:

http://wegetarianka.blox.pl/2010/09/OSWAJAMY-TOFU-AKCJA-Z-NAGRODAMI.html

będzie mi łatwiej podsumować wszystko.

Aneta pisze...

Ja zrobiłam sos czosnkowy w niedziele, ale na śmietanie sojowej, zresztą niedługo zamieszczę. Czosnek na jesienną pogodę wskazany ;)