poniedziałek, 4 października 2010

Oswajamy tofu! Kremowa owsianka z brzoskwiniami i truskawkami.


Już kilkukrotnie zamieszczałam przepisy na rozmaite śniadaniowe wariacje na temat kasz i płatków. To są chyba moje faworyty jeśli idzie o jesienne poranki. W przepisie wykorzystałam truskawki i brzoskwinie, bo akurat ostatnio znalazłam po pudełku w kontenerze :) . Możecie wykorzystać praktycznie każdy świeży owoc. Dodatek tofu do tego śniadania, nie dość że podnosi walory odżywcze, to jeszcze nadaje fajną konsystencję i twarożkowy posmak.

Składniki (na 1 osobę):
  • pół szkl. płatków owsianych
  • 1 brzoskwinia
  • kilka truskawek
  • zarodki orkiszowe, zmielone siemię lniane, zmielone pestki dyni (opcjonalnie, a ja je wrzucam bo są zdrowe )
  • 1 szkl. mleka roślinnego
  • łyżka cukru trzcinowego
  • szczypta soli
  • szczypta cukru z prawdziwą wanilią
  • kawałek tofu naturalnego, pokruszonego
  • łyżeczka soku z cytryny
Brzoskwinie i truskawki kroicie na plasterki , wrzucacie na rozgrzaną suchą patelnię i smażycie. Jak zmiękną to dodajecie płatki owsiane , zarodki, siemię i pestki, zalewacie to połową mleka i dusicie aż płatki zmiękną. W miseczce miksujecie na gładką pastę tofu, resztę mleka, cukier, sól, wanilię i sok z cytryny. Następnie dodajecie to do zawartości patelni i dokładnie mieszacie. Jeśli uznacie, że całość jest za gęsta można dodać jeszcze mleka. Gotowe!

4 komentarze:

Lucyna Wegankiewiczowa pisze...

EE, no ja nie wiem. Owsianka z twarożkiem to chyba nie moje klimaty:) Może w placku:D

margot pisze...

bardzo ciekawe

wegetarinka pisze...

w owsiance jeszcze nie próbowałam, ciekawe; dzięki za kolejną propozycję

Paula pisze...

fajny pomysł na urozmaicenie śniadania :)

pozdrawiam,
Paula