wtorek, 14 września 2010

Multizbożowe placki cukiniowe.

Nie wiem , jak to się stało, ale jeszcze nigdy nie podzieliłam się z Wami przepisem na moje ulubione placki. Ostatnio miałam w domu chyba z 15 cukinii ( love śmietniki). Zaletą jest tutaj możliwość wrzucenia jak największej ilości wartościowych składników, co równa się z temu, że wszystko dobre ląduje w Waszych żołądkach za jednym zamachem.


Składniki (na górę placków):
  • 4 średniej wielkości cukinie, starte na grubo razem ze skórką
  • 1 cebula, drobno posiekana
  • 2 ząbki czosnku, przeciśnięte przez praskę
  • 3 kopiaste łyżki płatków owsianych, zalanych wrzątkiem
  • 3 kopiaste łyżki zmielonego siemienia lnianego
  • pół szklanki słonecznika
  • pęczek natki pietruszki, posiekanej drobno
  • po 1 łyżeczce : otrębów pszennych, orkiszowych, żytnich
  • 3 łyżki mąki pszennej razowej
  • sól, pieprz kolorowy świeżo mielony, czubryca zielona
  • woda lub wywar warzywny
  • olej do smażenia
Wszystko mieszacie razem w dużej misce, dolewając tyle wody / wywaru, aby całość miała konsystencję masy na placki (rzadsza niż na kotlety, lecz uważajcie, aby nie doszło do konsystencji naleśnikowej). Rozgrzewacie olej na patelni i łyżką nakładacie placki. Smażycie z obu stron do zarumienienia.

3 komentarze:

Aneta pisze...

Ostatnio jedliśmy placki z cukinii, ale nie multizbożowe ;) Co do zmielonego siemienia lnianego, to jego jedzenie ma tylko sens, gdy nie jest poddawane obróbce cieplnej.

ag pisze...

uwielbiam cukinię, ale takich placków nigdy nie jadłam! :) wyglądają pysznie, a co to znaczy, że 'love śmietniki'? :D wygrzebujesz je z odpadków? :)

Anonimowy pisze...

próbowałam dziś zrobic te placki ale kompletnie sie nie trzymają :( zrobiłam wszystko wg przepisu i mam papke na patelni :(:(:( pomocy!!! bo ślinka strasznie cieknie... :) ania